E-Book, Englisch, 470 Seiten
Nicholson / Schmorrow Advances in Design for Cross-Cultural Activities Part II
Erscheinungsjahr 2013
ISBN: 978-1-4665-5687-4
Verlag: Taylor & Francis
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
E-Book, Englisch, 470 Seiten
Reihe: Advances in Human Factors and Ergonomics Series
ISBN: 978-1-4665-5687-4
Verlag: Taylor & Francis
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
This volume explores decision-making styles, including cooperative, collaborative, avoidant, competitive, and dominate that are commonly modified by the culture. Culture is not a stagnant phenomenon, and many variables need to be considered to accurately evaluation cultural differences in decision-making styles. Among many cultural factors, the individual ("I" culture) – collectivism ("we" culture) dimension is one of the most important influential factor to be considered when studying culture difference, including decision-making styles.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Mensch-Maschine-Interaktion
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie Kulturpsychologie, Ethnopsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Wirtschafts-, Arbeits- und Organisationspsychologie
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Ergonomie, Barrierefreiheit