E-Book, Englisch, Band 8, 0 Seiten
North The Development of a Common Framework Scale of Language Proficiency
311. Auflage 2012
ISBN: 978-1-4539-1059-7
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
E-Book, Englisch, Band 8, 0 Seiten
Reihe: Theoretical Studies in Second Language Acquisition
ISBN: 978-1-4539-1059-7
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Scales describing language proficiency in a series of levels can provide orientation for educational programmes, criteria for assessment, and reporting to stakeholders. However, in most cases such instruments are produced just by expert opinion. A scale of language proficiency actually implies a descriptive scheme related to theory but usable by practitioners. It also implies a methodology for scaling content to different levels. This book describes the use of both qualitative and quantitative techniques to develop scales for the 'Common Reference Levels' in the Common European Framework of Reference for modern languages. Short stand-alone descriptors were (i) developed and classified, (ii) refined and elaborated in workshops, and then (iii) scaled by analyzing the judgments of one hundred teachers on the English language proficiency of the learners in their classes.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Curricula: Planung und Entwicklung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Wissenschaftliches Arbeiten, Studientechnik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungswesen: Organisation und Verwaltung
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprachwissenschaften