Osler / Vincent | Girls and Exclusion | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 224 Seiten

Osler / Vincent Girls and Exclusion

Rethinking the Agenda
Erscheinungsjahr 2003
ISBN: 978-1-134-41283-9
Verlag: CRC Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Rethinking the Agenda

E-Book, Englisch, 224 Seiten

ISBN: 978-1-134-41283-9
Verlag: CRC Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



The widespread view that girls are succeeding in education and are therefore 'not a problem' is a myth. By drawing directly on girls' own accounts and experiences of school life and those of professionals working with disaffected youth, this book offers startling new perspectives on the issue of exclusion and underachievement amongst girls.

This book demonstrates how the social and educational needs of girls and young women have slipped down the policy agenda in the UK and internationally. Osler and Vincent argue for a re-definition of school exclusion which covers the types of exclusion commonly experienced by girls, such as truancy, self-exclusion or school dropout as a result of pregnancy.

Drawing on girls' own ideas, the authors make recommendations as to how schools might develop as more inclusive communities where the needs of both boys and girls are addressed equally.

The book is essential reading for postgraduate students, teachers, policy-makers and LEA staff dedicated to genuine social and educational inclusion.

Osler / Vincent Girls and Exclusion jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Introduction: re-thinking inclusion and exclusion Part 1. The Policy Context 1. Girls: not a problem? 2.Re-defining inclusion and exclusion Part 2. Girls In and Out of School 3. Sanctions and support 4. Success and survival 5. Experiences of exclusion and inclusion 6. Barriers to achievement Part 3. Including Girls 7. Lessons for schools and policy-makers


Professor Audrey Osler is Director of Research in the School of Education and Director of the Centre for Citizenship Studies at the University of Leicester.

Kerry Vincent is Research Fellow at the Centre for Citizenship Studies in Education, University of Leicester.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.