Buch, Englisch, 164 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 376 g
Buch, Englisch, 164 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 376 g
Reihe: Collection Development, Cultur
ISBN: 978-1-64189-217-9
Verlag: ARC HUMANITIES PR
to appeal to our collective sense of a lost community. This book discusses the
desire for the local, the non-corporate, and the pre-modern in the discourse of
craft brewing, forming a strong counter-cultural narrative. However, such
discourses also reinforce colonial histories of purity and conquest while
effacing indigenous voices. This book reveals that craft beer is therefore much
more than a delicious adult beverage; its marketing reveals a cultural desire
for a past that has disappeared in a world that privileges the present.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie Lebensmittelindustrie, Nahrungsmittelindustrie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften: Ernährung & Gesellschaft
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Materielle Kultur, Wirtschaftsethnologie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kultur- und Ideengeschichte
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Primärer Sektor Agrarökonomie, Ernährungswirtschaft
Weitere Infos & Material
Chapter 1: Introduction: Medievalism and Craft Beer
Chapter 2: Reading Beer in the Middle Ages
Chapter 3: Resistance and Revolution: Craft Beer vs Corporate Giants
Chapter 4: Monastic Medievalism
Chapter 5: Militant Medievalism: Norsemen, Mythology, and Masculinity
Chapter 6: Pale Ales and White Knights: Craft Brewing, Whiteness, and Medievalism
Chapter 7: Conclusion: The Alchemy of Alcohol