Pierce | Research Methods in Politics | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 352 Seiten, Format (B × H): 186 mm x 232 mm

Pierce Research Methods in Politics


1. Auflage 2011
ISBN: 978-1-4462-0466-5
Verlag: SAGE Publications
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

E-Book, Englisch, 352 Seiten, Format (B × H): 186 mm x 232 mm

ISBN: 978-1-4462-0466-5
Verlag: SAGE Publications
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



Packed with features to promote learning this text is ideal for use on an introductory methods course or for readers carrying out their own research project.

It presents:

- an overview of the philosophy and principles of research

- qualitative and quantitative research methods and research design

- a critical review of selected methods

- methods of gathering information, such as interviews and focus groups, and discusses issues associated with ensuring quality of information

- appropriate methods for analysing and interpreting data, and covers the process of communicating research.

The inclusion of chapter objectives, regular summaries, questions for discussion and tasks and assignments, makes this the must-have text for researching politics.

Pierce Research Methods in Politics jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


PART ONE: INTRODUCTION
Introduction
Power in Research, Ethics, Data Protection and Bias
The Philosophy and Principles of Research
PART TWO: METHODOLOGIES
Qualitative versus Quantitative Methods
A Relevant Argument?
Collecting Data Sets
Case Studies, Experimental, Comparative, Longitudinal and Action Research Models
PART THREE: COLLECTING INFORMATION
Critically Evaluating Published Research
Evaluating Information
Validity, Reliability, Accuracy, Triangulation
Completing a Literature Review
Accessing Published Information
Asking Questions
Effective Elite Interviews, Vignettes, Projective Questions and Focus Groups
Questionnaire Surveys
Observation
PART FOUR: DATA ANALYSIS
Analyzing Research Data
The Process
PART FOUR A: QUANTITATIVE ANALYSIS
Calculating and Interpretating Descriptive Statistics
Using and Understanding Inferential Statistics
Testing for Association
Applying Factor Analysis and Other Advanced Techniques
PART FOUR B: QUALITATIVE ANALYSIS
Analyzing Qualitative Information
Classifying, Coding and Interpreting Information
Using Content Analysis
Understanding and Adopting Discourse and Narrative Analysis
PART FIVE: COMMUNICATING RESEARCH
Writing Up



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.