Pinn / Levander | Teaching and Studying the Americas | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 296 Seiten, eBook

Pinn / Levander Teaching and Studying the Americas

Cultural Influences from Colonialism to the Present
2010
ISBN: 978-0-230-11443-2
Verlag: Palgrave Macmillan US
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

Cultural Influences from Colonialism to the Present

E-Book, Englisch, 296 Seiten, eBook

ISBN: 978-0-230-11443-2
Verlag: Palgrave Macmillan US
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



This book considers how interdisciplinary conversation, critique, and collaboration enrich and transform humanities and social science education for those teaching and studying traditional Americanist fields.

Pinn / Levander Teaching and Studying the Americas jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction; A.Byrd, M.Emerson, C.Levander  & A.B.Pinn PART I: LOCATING AND DISLOCATING THE AMERICAS Good Neighbor/Bad Neighbor: Boltonian Americanism and Hemispheric Studies; A.Barrenechea Bad Neighbor/Good Neighbor: Across the Disciplines Toward a Hemispheric Studies;  C.Levander Coloniality at Large: The Western Hemisphere and the Colonial Horizon of Modernity; W.Mignolo PART II: DISCIPLINING HEMISPHERIC STUDIES A Major Motion Picture: Studying and Teaching the Americas; M.O.Emerson Embodied Meaning: The 'Look' and 'Location' of Religion in the American Hemisphere; A.B.Pinn Primeval Whiteness: White Supremacies, (Latin) American History, and the Transamerican Challenge to Critical Race Studies; R.Hill The Making of 'Americans': Old Boundaries, New Realities; K.Manges Douglas  & R.Saenz Interdisciplinary Approaches to Teaching the History of the Western Hemisphere; M.López-Alonso PART III: PROGRAMS AND PEDAGOGY Beyond National Borders: Researching and Teaching Jovita González; H.Miner  & R.Sager Migrant Archives: New Routes In and Out of American Studies; R.Lazo Partnering Across the Americas: Crossing National and Disciplinary Borders in Archival Development; M.Bailar Ghosts of the American Century: The Intellectual, Programmatic and Institutional Challenges for Transnational/Hemispheric American Studies; M.Guterl  & D.Cohn


ANTHONY B. PINN Agnes Arnold Professor of the Humanities, Professor of Religion, and Director of Graduate Studies in Religion at Rice University, USA.   CAROLINE F. LEVANDER   Professor of English and Director of the Humanities Research Center at Rice University, USA.   MICHAEL O. EMERSON   Allyn and Gladys Cline Professor of Sociology and Director of the Center for Race, Religion, and Urban Life at Rice University, USA.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.