• Neu
Rajagopal | Contemporary Marketing Strategy | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 439 Seiten

Reihe: Progress in Mathematics

Rajagopal Contemporary Marketing Strategy

Analyzing Consumer Behavior to Drive Managerial Decision Making
2. Auflage 2025
ISBN: 978-3-031-95921-9
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

Analyzing Consumer Behavior to Drive Managerial Decision Making

E-Book, Englisch, 439 Seiten

Reihe: Progress in Mathematics

ISBN: 978-3-031-95921-9
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



This book offers knowledge and skills about developing market-centric and competition-oriented models and illustrates the power of consumers in managing sensitive market interventions through marketing-mix strategies, innovation, and technology applications for competitive markets. This updated edition discusses applied marketing concepts in real-life situations, incorporating new insights on the role of technology in marketing, with a particular emphasis on AI and machine learning, while also addressing topics related to consumer privacy and data protection. It will serve as a valuable resource for researchers interested in marketing in the digital age.

Rajagopal Contemporary Marketing Strategy jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Part-I: Role of Consumers.- Chapter 1: Consumer Behavior: Internal Factors.- Chapter 2: Consumer Behavior: External Factors.- Part-II: Market and Organization.- Chapter 3: Understanding Market Environment.- Chapter 4: Strategic Capability and Direction.- Part-III: Functional Strategies.- Chapter 5: Advanced Marketing-mix.- Chapter 6: Product and Brand Strategy.- Chapter 7: Pricing Strategy.- Chapter 8: Distribution and Promotion Strategy.- Chapter 9: Marketing Research.


Rajagopal is Distinguished Professor of Marketing at EGADE Business School of Tecnologico de Monterrey, at Mexico City Campus and Visiting Professor at Boston University, Boston, Massachusetts since 2013.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.