Buch, Englisch, 173 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 363 g
Buch, Englisch, 173 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 363 g
ISBN: 978-981-1673-40-5
Verlag: Springer Nature Singapore
Whilst other regions such as North America, Europe and Africa have been studied in terms of entrepreneurial endeavors, there is a lack of research on Oceania despite it being a unique and important region. This book thus fills this gap by taking a progressive approach as to how entrepreneurship in Oceania is managed, emphasizing the growth of new economic segments and changing geo-political powers.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management E-Commerce, E-Business, E-Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Wirtschaftliche Globalisierung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wissenssoziologie, Wissenschaftssoziologie, Techniksoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensgründung
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Oceania entrepreneurship: A future research agenda (Vanessa Ratten).- Chapter 2. The job satisfaction trajectory during entrepreneurship entry and beyond (Safiya Mukhtar Alshibani, Thierry Volery and Ingebjorg Kristoffersen).- Chapter 3. Coronavirus (COVID-19): Policy responses for SMEs in Australia (Esha Thukral).- Chapter 4. The multiple layers of coopetition and their link with sales performance: Insights from sporting clubs in New Zealand (James M. Crick and Dave Crick).- Chapter 5. Australian entrepreneurial universities (Vanessa Ratten).- Chapter 6. Entrepreneurship in Australia: Social Values and Perceptions (Esha Thukral).- Chapter 7. Oceania crisis management and resilience (Vanessa Ratten).- Chapter 8. Tourism innovation in Oceania (Vanessa Ratten).