Buch, Englisch, 131 Seiten, Format (B × H): 154 mm x 219 mm, Gewicht: 337 g
Analyzing Consumer Behaviour and Adaptability
Buch, Englisch, 131 Seiten, Format (B × H): 154 mm x 219 mm, Gewicht: 337 g
ISBN: 978-1-137-58741-1
Verlag: Springer Nature Singapore
a comprehensive analysis of cognitive factors and eco-innovation attributes,
this book provides an understanding into why and how renewable energy
technologies are adopted in an emerging market. Drawing on theories such as
theory of reasoned action and theory of planned behaviour, Eco-Innovations in Emerging Markets proposes an extended cognitive
model to analyse consumer behaviour in this area. Through the use of advanced
statistical techniques such as Partial Least Squares, the book presents empirical
data and discusses the implications they pose for policy makers and corporate
managers.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Energie- & Versorgungswirtschaft Energiewirtschaft: Alternative & Erneuerbare Energien
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Industrie- und Technologiepolitik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Kultur-, Wissenschafts- & Technologiepolitik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
Weitere Infos & Material
Introduction.- Chapter 1 Macro perspectives of Eco-Innovations.- Chapter 2 Research Foundations: Retrospects and Prospects.- Chapter 3 Research Model.- Chapter 4 Research Approach.- Chapter 5 Unveiling Consumer's Insights.- Chapter 6 Driving Change: Converging Business and Policy.- Chapter 7 Challenges Ahead.- Appendices.