Buch, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 429 g
Intellectuals and Popular Culture
Buch, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 429 g
ISBN: 978-0-415-90037-9
Verlag: Routledge
The intellectual and the popular: Irving Howe and John Waters, Susan Sontag and Ethel Rosenberg, Dwight MacDonald and Bill Cosby, Amiri Baraka and Mick Jagger, Andrea Dworkin and Grace Jones, Andy Warhol and Lenny Bruce. All feature in Andrew Ross's lively history and critique of modern American culture. Andrew Ross examines how and why the cultural authority of modern intellectuals is bound up with the changing face of popular taste in America. He argues that the making of "taste" is hardly an aesthetic activity, but rather an exercise in cultural power, policing and carefully redefining social relations between classes.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatersoziologie, Theaterpsychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
Weitere Infos & Material
Acknowledgments, No Respect: An Introduction, 1. Reading the Rosenberg Letters, 2. Containing Culture in the Cold War, 3. Hip, and the Long Front of Color, 4. Candid Cameras, 5. Uses of Camp, 6. The Popularity of Pornography, 7. Defenders of the Faith and the New Class, Notes, Index