Schneider | Uber | Buch | sack.de

Schneider Uber



Innovation in Society

Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2017, 89 Seiten, Kartoniert, Previously published in hardcover, Format (B × H): 149 mm x 210 mm, Gewicht: 143 g
ISBN: 978-3-319-84177-9
Verlag: Springer, Berlin


Schneider Uber

This book employs a variety of economic and philosophical methodologies in order to discover the philosophical implications of creative destruction, competition regulation, and the role that businesses or market agents play. Instead of discussing these relations in a purely abstract manner, Schneider uses Uber to illuminate important matters in economic and philosophical thought.



Schneider tells the following story: While creative destruction and disruptive innovation change the entrepreneurial landscape, regulation--especially the regulation of sectorial markets and competition regulation— delay this change or even bring it to a halt. Uber, as an agent in the market, is not just an object moved by these two opposing forces. Rather, it plays an active role, first as an agent of creative destruction and then in championing regulations on its own terms.

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material



Chapter 1: Society and the Market-Process

Community and Individuals: Cooperative Practices

Creative Destruction and Alertness: Innovation

Innovation and Adaptation: Dynamics

Chapter 2: The Market-Process and Uber

Transportation Company or Technology Platform: The nature of Uber

Incremental Alertness or Creative Destruction: Uber's innovation

Regulation or Liberty: How authorities deal with Uber

Chapter 3: Uber and Society

Flaws in Perfect Competition: an unreal theory
Collusion in Regulation: a real problem

Liberty in Cooperative Practices: facing reality

Conclusion: Entrepreneurship


Schneider, Henrique
Henrique Schneider teaches economics and philosophy at the University of Graz, Austria, and at the Swiss University of Applied Sciences, Switzerland.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen

Ihre Nachricht*
Wie möchten Sie kontaktiert werden?
Anrede*
Titel
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Firma
Telefon
Fax
Bestellnr.
Kundennr.
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.