Schudson | Advertising, The Uneasy Persuasion | Buch | 978-1-138-96618-5 | sack.de

Buch, Englisch, 336 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 472 g

Reihe: Routledge Library Editions: Advertising

Schudson

Advertising, The Uneasy Persuasion

Its Dubious Impact on American Society

Buch, Englisch, 336 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 472 g

Reihe: Routledge Library Editions: Advertising

ISBN: 978-1-138-96618-5
Verlag: Taylor & Francis


What does advertising do? Is it the faith of a secular society? If so, why does it inspire so little devotion? Advertising, the Uneasy Persuasion is a clear-eyed account of advertising as both business and social institution.

Instead of fuelling the moral indignation surrounding the industry, or feeding fantasies of powerful manipulators, Michael Schudson presents a clear assessment of advertising in its wider sociological and historical framework, persuasively concluding that advertising is not nearly as important, effective, or scientifically founded as either its advocates or its critics imagine.

‘Dispassionate, open-minded and balanced. he conveys better than any other recent author a sense of advertising as its practitioners understand it.’ Stephen Fox, New York Times Book Review

First published in 1984.
Schudson Advertising, The Uneasy Persuasion jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Acknowledgements. Preface to the paperback edition. Introduction. 1. The advertiser’s perspective 2. What advertising agencies know 3. The consumer’s information environment 4. An anthropology of goods 5. Historical roots of consumer culture 6. The emergence of new consumer patterns: a case study of the cigarette 7. Advertising as capitalist realism 8. An evaluation of advertising. Afterword. Notes. Index.


Michael Schudson


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.