Liebe Besucherinnen und Besucher,
heute ab 15 Uhr feiern wir unser Sommerfest und sind daher nicht erreichbar. Ab morgen sind wir wieder wie gewohnt für Sie da. Wir bitten um Ihr Verständnis – Ihr Team von Sack Fachmedien
E-Book, Englisch, 0 Seiten
Sharp / Dallimore / Bedford Teaching Secondary History
Erscheinungsjahr 2021
ISBN: 978-1-108-98848-3
Verlag: Cambridge University Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
E-Book, Englisch, 0 Seiten
ISBN: 978-1-108-98848-3
Verlag: Cambridge University Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Teaching Secondary History provides a comprehensive introduction to the theory and practice of teaching History to years 7–12 in Australian schools. Engaging directly with the Australian Curriculum, this text introduces pre-service teachers to the discipline of History. It builds on students' historical knowledge, thinking and skills and offers practical guidance on how to construct well-rounded History lessons for students. From inquiry strategies and teacher- and student-centred practice, to embedding the cross-curriculum priorities in planning and assessment, this text supports the learning and development of pre-service History teachers by connecting the 'big ideas' of teaching with the nuance of History content. Each chapter features short-answer and Pause and think questions to enhance understanding of key concepts, Bringing it together review questions to consolidate learning, classroom scenarios, examples of classroom work and a range of information boxes to connect students to additional material.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Geistes- und Sozialwissenschaften (Unterricht & Didaktik)
Weitere Infos & Material
Part I. What is History?; 1. History; 2. Knowledge, Historical Thinking and Skills; 3. History in the Australian Curriculum; Part II. Planning for History Teaching; 4. Approaches to Historical Learning; 5. Teaching and Learning History as Inquiry; 6. Planning for Student Learning and Assessment; Part III. History in the Classroom; 7. Teacher Centred Practice; 8. Student Centred Practice; Part IV. Making Connections; 9. Aboriginal and Torres Strait Islander Histories and Cultures; 10. Asia and Australia's Engagement with Asia; 11. Sustainability; 12. Professional Connections.