Stamenov | Current Advances in Semantic Theory | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, Band 73, 577 Seiten

Reihe: Current Issues in Linguistic Theory

Stamenov Current Advances in Semantic Theory


Erscheinungsjahr 1991
ISBN: 978-90-272-7794-7
Verlag: John Benjamins Publishing Company
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, Band 73, 577 Seiten

Reihe: Current Issues in Linguistic Theory

ISBN: 978-90-272-7794-7
Verlag: John Benjamins Publishing Company
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



This volume contains selected contributions to the interdisciplinary symposium on 'Models of Meaning' held in Varna, September 25-28, 1988, under the auspices of the Institute of the Bulgarian Language of the Bulgarian Academy of Sciences. The aim of the meeting was to broaden the horizons of meaning research and the modeling of linguistic semantics, with contributions centering on the appropriate modeling of lexical, syntactic, and textual-semantic representations. The papers challenge some basic notions of semantics and reveal two main avenues of development in contemporary investigations. One is toward broadening the scope of investigativeness, the second is toward a greater domain-specificity as expressed in a greater sensitivity to pragmatics and meta-pragmatic concerns.

Stamenov Current Advances in Semantic Theory jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.