Sutherland / Lins / Rojano | Perspectives on School Algebra | Buch | 978-90-481-5522-4 | www.sack.de

Buch, Englisch, Band 22, 278 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 446 g

Reihe: Mathematics Education Library

Sutherland / Lins / Rojano

Perspectives on School Algebra


2001
ISBN: 978-90-481-5522-4
Verlag: Springer Netherlands

Buch, Englisch, Band 22, 278 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 446 g

Reihe: Mathematics Education Library

ISBN: 978-90-481-5522-4
Verlag: Springer Netherlands


This book confronts the issue of how young people can find a way into the world of algebra. It represents multiple perspectives which include an analysis of situations in which algebra is an efficient problem-solving tool, the use of computer-based technologies, and a consideration of the historical evolution of algebra. The book emphasizes the situated nature of algebraic activity as opposed to being concerned with identifying students' conceptions in isolation from problem-solving activity.

Sutherland / Lins / Rojano Perspectives on School Algebra jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Approaches to Algebra.- The Historical Origins of Algebraic Thinking.- The Production of Meaning for Algebra: A Perspective Based on a Theoretical Model of Semantic Fields.- A Model for Analysing Algebraic Processes of Thinking.- The Structural Algebra Option Revisited.- Transformation and Anticipation as Key Processes in Algebraic Problem Solving.- Historical-Epistemological Analysis in Mathematics Education: Two Works in Didactics of Algebra.- Curriculum Reform and Approaches to Algebra.- Propositions Concerning the Resolution of Arithmetical-Algebraic Problems.- Beyond Unknowns and Variables - Parameters and Dummy Variables in High School Algebra.- From Arithmetic to Algebraic Thinking by Using a Spreadsheet.- General Methods: A Way of Entering the World of Algebra.- Reflections on the Role of the Computer in the Development of Algebraic Thinking.- Symbolic Arithmetic vs Algebra the Core of a Didactical Dilemma.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.