Buch, Englisch, 269 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 376 g
History and Fiction in Twenty-First-Century Costume Dramas
Buch, Englisch, 269 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 376 g
ISBN: 978-3-030-07152-3
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein Historiographie
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio TV-Drama
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Radio- und Fernsehindustrie
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgattungen, Filmgenre
Weitere Infos & Material
1. Introduction (David R. George, Jr. and Wan Sonya Tang)
Part I. Producing Heritage
2. Fortunata’s Long Shadow: the Restoration as Televisual Heritage in Acacias 38 and El secreto de Puente Viejo (David R. George, Jr.)
3. Profane Unions: Constructing Heritage from Anarchist-Bourgeois Romances in Ull per ull and Barcelona, ciutat neutral (Elena Cueto Asín)
Part II. Imagining Technologies
4. New Technologies and Transmedia Storytelling in Víctor Ros: Captivating Audiences at the Turn of the Century (Mónica Barrientos-Bueno and Ángeles Martínez-García)
5. From Photography to Forensics: Technology, Modernity, and the Internationalization of Spanish History in Gran Hotel (Wan Sonya Tang)
Part III. Constructing Genders
6. Dresses, Cassocks, and Coats: Costuming Restoration Gender Fantasies in La Señora (2008-2010) (Nicholas Wolters)
7. “Las normas son para romperlas”: Emilia Pardo Bazán, Carmen de Burgos, and the Unruly Women of Seis hermanas (Linda M. Willem)
Part IV. Restoring the Telenovela
8. Bandolera: Limits and Possibilities of Period Telenovelas (Francisca López)
9. Creating Locally for a Global Audience: Seis hermanas and the Costume Serial Drama as Quality Television (Concepción Cascajosa Virino)
Part V. Sensing the Ending
10. Commercializing Nostalgia and Constructing Memory in As leis de Celavella (María Gil Poisa)
11. “Felices años veinte”? Las chicas del cable and the Iconicity of 1920s Madrid (Leslie J. Harkema)
12. The End of the Restoration: A Vision from the Early Second Republic in 14 de abril. La República (Iván Gómez García)