Thomas / Quinlan Culturally Sensitive Curricula Scales

Researching, Evaluating and Enhancing Higher Education Curricula
1. Auflage 2024
ISBN: 978-3-031-57688-1
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

Researching, Evaluating and Enhancing Higher Education Curricula

E-Book, Englisch, 193 Seiten

Reihe: Palgrave Studies in Race, Inequality and Social Justice in Education

ISBN: 978-3-031-57688-1
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



This edited book outlines the conceptualization, development, and use of a novel set of Culturally Sensitive Curricula Scales (CSCS) as an instrument for students to rate the cultural sensitivity of their curriculum, as well as a self-reflection tool for educators to use in order to make curriculum changes. The book provides insights from the use of the tools collectively and individually in a range of higher education institutions across the UK, to inform curriculum revision nationally and internationally.

Thomas / Quinlan Culturally Sensitive Curricula Scales jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Chapter 1: Introduction.- Chapter 2: Culturally Sensitive Curricula Scales: Roots and Branches.- Chapter 3: Culturally Sensitive Curricula Scales: findings from a collaborative research project on developing a Culturally Sensitive Curricula Scale (CSCS) with the NERUPI Network.- Chapter 4: A historical context of widening participation and curriculum: A critical perspective.- Chapter 5: Decolonising the Psychology Curriculum: A Toolkit Approach.- Chapter 6: Enhancing academic development work to eliminate the ethnicity degree awarding gap: integrating the CSCS into institutional plans.- Chapter 7: Creating a culturally sensitive Law curriculum.- Chapter 8: The learnt curriculum: adapting Culturally Sensitive Curricula Scales to develop a module level curriculum toolkit.- Chapter 9: (Discreetly) Decolonising Educational Development.- Chapter 10: Conclusion.


Dave S.P. Thomas is Associate Professor of Inclusive Curriculum and Learning and Teaching Academic Lead at Solent University, UK

Kathleen M. Quinlan is Professor of Higher Education and Director of the Centre for the Study of Higher Education at the University of Kent, UK.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.