Tieber / Windisch | The Sounds of Silent Films | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 265 Seiten, eBook

Reihe: Palgrave Studies in Audio-Visual Culture

Tieber / Windisch The Sounds of Silent Films

New Perspectives on History, Theory and Practice
2014
ISBN: 978-1-137-41072-6
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

New Perspectives on History, Theory and Practice

E-Book, Englisch, 265 Seiten, eBook

Reihe: Palgrave Studies in Audio-Visual Culture

ISBN: 978-1-137-41072-6
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



The Sounds of Silent Films is a unique collection of investigatory and theoretical essays that, for the first time, unite up-to-date research on the complex historical performance practices of silent film accompaniment with in-depth analyses of relevant case studies.

Tieber / Windisch The Sounds of Silent Films jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


List of Tables and Figures Notes on Contributors Foreword; Rick Altman Acknowledgements Introduction: 'The Birth of Cinema from the Spirit of Music'; Claus Tieber, Anna K. Windisch PART I: THE HISTORICAL PRACTICE OF SILENT FILM SOUND 1. Organizing a Music Library for Playing to Pictures in Britain: Theory vs. Practice; Julie Brown 2. The Formation of a Swedish Cinema Music Practice, 1905–1915; Christopher Natzén 3. The Use of Cue Sheets in Italian Silent Cinema: Contexts, Repertoires, Praxis; Marco Targa 4. Music, Singing and Stage Practice in the Cinemas of Upper Silesia during the 1920s; Urszula Biel 5. The Sound of Music in Vienna's Cinemas, 1910-1930; Claus Tieber and Anna K. Windisch 6. The Moving Picture World, W. Stephen Bush, and the American Reception of European Cinema Practices, 1907-13; James Buhler and Catrin Watts 7. Musical Beginnings and Trends in 1920s Indian Cinema; Olympia Bhatt PART II: NEW APPROACHES TO SILENT FILM MUSIC HISTORY AND THEORY 8. Deconstructing the 'Brutal Savage' in John Ford's The Iron Horse ; Peter A. Graff 9. The Hermeneutic Framing of Film Illustration Practice. The Allgemeines Handbuch der Film-Musik in the Context of Historico-Musicological Traditions; Maria Fuchs 10. Sergei Eisenstein and the Music of Landscape: the 'Mists' of Potemkin between Metaphor and Illustration; Francesco Finocchiaro 11. Paradoxes of Autonomy. Bernd Thewes' Compositions to the Rhythmus-films of Hans Richter; Marion Saxer 12. The Tradition of Novelty – Comparative Studies of Silent Film Scores: Perspectives, Challenges, Proposals; Marco Bellano 13. Germaine Dulac's Silent Film La Souriante Madame Beudet (1923) and its Scores by Arthur Kleiner and Manfred Knaak; Jürg Stenzl Select Bibliography Index


Marco Bellano, University of Padua, Italy
Olympia Bhatt, Jawaharlal Nehru University, India
Urszula Biel, Polish Academy of Sciences, Poland
Julie Brown, Royal Holloway, University of London, UK
James Buhler, University of Texas at Austin, USA
Francesco Finocchiaro, Conservatoire 'G. Frescobaldi' of Ferrara, Italy
Maria Fuchs, University of Vienna, Austria
Peter A. Graff, Case Western Reserve University, USA
Christopher Natzén, National Library, Sweden
Marion Saxer, Goethe-Universität Frankfurt, Germany
Jürg Stenzl, University of Salzburg, Austria
Marco Targa, University of Turin, Italy
Claus Tieber, University of Vienna, Austria
Catrin WattS, University of Texas at Austin, USA
Anna K. Windisch Austrian Academy of Sciences, Austria



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.