Buch, Englisch, 368 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 238 mm, Gewicht: 662 g
ISBN: 978-0-19-976699-4
Verlag: OXFORD UNIV PR
Music video, YouTube, and postclassical cinema remain undertheorized. This is the first book to account for the current audiovisual landscape across medium and platform-to try to characterize the audiovisual swirl. Unruly Media includes both new theoretical models and readings of numerous current multimedia works. It also includes several chapters devoted to the oeuvre of highly popular directors, their films, commercials and music videos. Unruly Media argues that attending equally to soundtrack and image can show how these media work, and the ways they both mirror and shape our modern experience.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikalische Akustik, Tontechnik, Musikaufnahme
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Informationstechnik, IT-Industrie