Walter | Dance, Consumerism, and Spirituality | Buch | 978-1-137-46352-4 | sack.de

Buch, Englisch, 189 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 216 mm, Gewicht: 3648 g

Walter

Dance, Consumerism, and Spirituality

Buch, Englisch, 189 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 216 mm, Gewicht: 3648 g

ISBN: 978-1-137-46352-4
Verlag: Springer Nature Singapore


Dance has proliferated in movies, television, Internet, and retail spaces while the spiritual power of dance has also been linked with mass consumption. Walter marries the cultural studies of dance and the religious aspects of dance in an exploration of consumption rituals, including rituals of being persuaded to buy products that include dance.
Walter Dance, Consumerism, and Spirituality jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Foreward; Jonathan Schroeder Introduction: An Opening 1. On the Spiritual Motivations for Dance Consumption 2. Womanist Trans-modern Dance Metaphors of Consumer 3. Value Creation and the Inner Mystic Dancer 4. On Valuing Mystical Dance Experiences 5. The Power of Dance in Cyberity 6. Womanist Ideology In Service of A Mystical Worldview Conclusion: A Continuing Passage


C. S. Walter is an independent scholar working in dance and arts management. She received her PhD from the University of California, Riverside, USA.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.