Buch, Englisch, 368 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 233 mm, Gewicht: 558 g
ISBN: 978-0-7506-5770-9
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Zielgruppe
Marketing managers, postgraduate / MBA and CIM students.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Unternehmensfinanzierung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Vertrieb
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Kostenmanagement, Budgetierung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Finanzierung, Investition, Leasing
Weitere Infos & Material
Part one: Overview - Creating shareholder value; The virtuous circle of analysis, planning and control: developing an integrated model; Part two: Analysis and design - The strategic management process: setting goals and objectives; Future competitive environment review; Existing position, appraisal and analysis; Part three: Planning - The planning process: budgeting and beyond; Strategic investment evaluation and control; Product-led strategies; Customer-led strategies; Brand-led strategies; Part four: Control - Establishing performance measures and benchmarks; Exercising control over the future: explaining the past; Feedback loops as a learning process.