How Companies and Institutions Manage and Apply Knowledge
Buch, Englisch, 202 Seiten, Format (B × H): 137 mm x 213 mm, Gewicht: 272 g
ISBN: 978-1-137-30154-3
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Organizations capture and deploy what they have learned in four ways: Culture, Old Pros, Archives, and Processes. This book describes the four approaches, their strength and shortcomings, and their interactions.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Verhaltensökonomik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Wissensmanagement
Weitere Infos & Material
Preface Introduction Organizations Generally do not Manage Knowledge Well How Organizations Remember What They Know Culture The Way it is Around Here Old Pros I Remember When Archives It's in Here Somewhere Process The Way Things Work Around Here Putting Them Together Pragmatics of Managing Organizational Knowledge Closing Bibliography Index