Williams / Cole | Native Cultural Competency in Mainstream Schooling | Buch | 978-3-319-88488-2 | www.sack.de

Buch, Englisch, 106 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 175 g

Williams / Cole

Native Cultural Competency in Mainstream Schooling

"Outsider" Teachers with Insider Knowledge
Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2018
ISBN: 978-3-319-88488-2
Verlag: Springer International Publishing

"Outsider" Teachers with Insider Knowledge

Buch, Englisch, 106 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 175 g

ISBN: 978-3-319-88488-2
Verlag: Springer International Publishing


This book provides an in-depth analysis of Native American educational issues in the Northeast and highlights teacher training and instruction that address the experience and needs of the many Native students that attend reservation border town schools. Williams and Cole expand upon the results of a participatory action study that explored the barriers to success for Native American students in mainstream schooling during the process of creating and implementing a Native cultural competency teacher-training program for classroom teachers. They document the evolution of cross-cultural relationships and interactions in a diverse schooling context and aim to usher in concrete changes in school experiences and educational outcomes for Native American students by fostering non-Native teachers’ growth in cultural competency.
Williams / Cole Native Cultural Competency in Mainstream Schooling jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Chapter 1. Introduction Chapter 2. The Study Chapter 3. Cultural DisconnectChapter 4. History of Mohawk Education in Mainstream Schooling Chapter 5. Mistrust Chapter 6. 200% Education: The Two-Strand Wampum TreatyChapter 7. Developmental Trajectory of Understanding: A Model for ChangeChapter 8. The Teacher Training Program: Content and ImplementationChapter 9. Cultural Competency: Outcomes and Applications


Sharon Vegh Williams is Visiting Assistant Professor of Education at St. Lawrence University, USA.Joni M. Cole is Education Development Specialist for the St. Regis Mohawk Tribe in Akwesasne, USA.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.