Zavattaro | Place Branding through Phases of the Image | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 185 Seiten, eBook

Zavattaro Place Branding through Phases of the Image

Balancing Image and Substance

E-Book, Englisch, 185 Seiten, eBook

ISBN: 978-1-137-39451-4
Verlag: Palgrave Macmillan US
Format: PDF
Kopierschutz: Wasserzeichen (»Systemvoraussetzungen)



As places face increased competition for human and capital resources, public managers turn toward corporate-like governance strategies and branding practices to shape places and organizations. However, for better or worse, these organizations begin to resemble highly competitive, private-sector public relations and marketing firms. Place branding is taking hold within many organizations, including city governments, yet very few scholars take a public administration approach when exploring the causes and effects of branding practices.

In Place Branding through Phases of the Image, Zavattaro explains how city promotional strategies can take the place of corporate governance structures through phases of the image. She examines how city government entities are undertaking place branding practices, with the realization that relying too much on image rather than a balance between image and substance has serious implications for democratic, collaborative governance. This book creates a workable framework that simultaneously serves as a cautionary tale for building a promotional campaign focused exclusively on image.
Zavattaro Place Branding through Phases of the Image jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Utilizing Philosophy in Place Branding 2. Laying the Foundations 3. Putting it All Together: The Framework 4. Examples in Practice 5. Implications of the Framework 6. A Guide for Managers


Staci M. Zavattaro is Assistant Professor of Public Administration at Mississippi State University, USA.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.