E-Book, Englisch, 239 Seiten, eBook
Reihe: Mobile Computing
Zeidler Mobile Support in Customer Loyalty Management
2009
ISBN: 978-3-8349-8301-5
Verlag: Betriebswirtschaftlicher Verlag Gabler
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
An Architectural Framework
E-Book, Englisch, 239 Seiten, eBook
Reihe: Mobile Computing
ISBN: 978-3-8349-8301-5
Verlag: Betriebswirtschaftlicher Verlag Gabler
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
Christian Zeidler identifies the potential of mobile services for the management of customer relationships. He develops a framework that provides a technical infrastructure capable of leveraging these advantages through a service delivery platform. The author, thereby, provides a valuable tool for the integration of the mobile channel into the traditional marketing mix.
Dr. Christian Zeidler promovierte bei Prof. Dr. Otto Petrovic am Institut für Informationswissenschaft und Wirtschaftsinformatik der Karl-Franzens-Universität, Graz. Er ist als selbständiger Berater tätig und leitet Projekte in den Bereichen Produkt- und Innovationsmanagement sowie individueller Softwareentwicklung.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Weitere Infos & Material
1;Foreword;6
2;Preface;8
3;Contents;9
4;List of figures;14
5;List of tables;16
6;1 Introduction and problem frame;17
7;2 Requirements derived from relationship marketing and customer loyalty;28
8;3 Mobile infrastructure perspective on the loyalty framework;90
9;4 The reference model for the mobile supported loyalty scheme;123
10;5 Analysis of business models for the mobile supported loyalty scheme;183
11;6 Reference model evaluation;211
12;7 Results and recommendations;234
13;Bibliography;239
and problem frame.- Requirements derived from relationship marketing and customer loyalty.- Mobile infrastructure perspective on the loyalty framework.- The reference model for the mobile supported loyalty scheme.- Analysis of business models for the mobile supported loyalty scheme.- Reference model evaluation.- Results and recommendations.