Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 236 mm, Gewicht: 499 g
Leisure and Recreation in the Rhineland and Westphalia
Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 236 mm, Gewicht: 499 g
ISBN: 978-0-415-07635-7
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Tourismus & Reise Tourismus & Reise: Ökonomie, Ökologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Sport- und Freizeitindustrie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Sport Sport: Politik, Ökonomie, Ökologie
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Philosophische Anthropologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Tourismuswirtschaft, Gastgewerbe
Weitere Infos & Material
Preface Introduction Part I: A Time and a Place for Leisure The Industrial Environment Time and Inclination Ability to Pay Conclusions Part II: The Industrialization of Popular Culture The Traditional Festival The Working-Class Parish Fair Conflicts and Resolutions The Segregation of Festival Culture Conclusions Part III: The Lubricant of Leisure Patterns of Consumption Workplace Drinking Drink and the Family Drink and the Labour Movement Conclusions Part IV: From the Street to the Stage Street Entertainment The Taming of Popular Entertainment Tingel-Tangels and Music Halls The Dance Craze Conclusions Part V: The Organization of Leisure Preconditions of Organization Beginnings of Associational Life An Alternative Associational Movement Club Life Conclusions Part VI: The Struggle for Control The Social Question and Rational Recreation Useful Pursuits Lungs of the City Conclusions Part VII: From Control to Commercialization Entertaining the Masses The Rise of the Cinema Commercial Culture versus Working-Class Culture The Triumph of Commercial Culture? Conclusions Part VIII: Conclusions Bibliography; Index