Anyuru | Professional WebGL Programming | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 320 Seiten, E-Book

Anyuru Professional WebGL Programming

Developing 3D Graphics for the Web
1. Auflage 2012
ISBN: 978-1-119-94058-6
Verlag: John Wiley & Sons
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Developing 3D Graphics for the Web

E-Book, Englisch, 320 Seiten, E-Book

ISBN: 978-1-119-94058-6
Verlag: John Wiley & Sons
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Everything you need to know about developinghardware-accelerated 3D graphics with WebGL!
As the newest technology for creating 3D graphics on the web, inboth games, applications, and on regular websites, WebGL gives webdevelopers the capability to produce eye-popping graphics. Thisbook teaches you how to use WebGL to create stunning cross-platformapps. The book features several detailed examples that show you howto develop 3D graphics with WebGL, including explanations of codesnippets that help you understand the why behind the how.
You will also develop a stronger understanding of WebGLdevelopment from coverage that:
*Provides a comprehensive overview of WebGL and shows howit relates to other graphics-related technologies
*Addresses important topics such as the WebGL graphicspipeline, 3D transformations, texturing and lighting
*Teaches you how to write vertex shaders and fragment shadersfor WebGL
*Includes a lot of useful guidelines, tips, and tricks forWebGL performance optimizations
Professional WebGL Programming is the first book on themarket to delve into this fascinating topic and it puts you on yourway to mastering the possibilities that exist with WebGL.

Anyuru Professional WebGL Programming jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


INTRODUCTION xxi
CHAPTER 1 Introducing WebGL 1
CHAPTER 2 Creating Basic WebGL Examples 45
CHAPTER 3 Drawing 85
CHAPTER 4 Compact JavaScript Libraries and Transformations 137
CHAPTER 5 Texturing 177
CHAPTER 6 Animations and User Input 219
CHAPTER 7 Lighting 249
CHAPTER 8 WebGL Performance Optimizations 291
INDEX 321


Andreas Anyuru is a Senior Member of Technical Staff at ST-Ericsson, specializing in Web Technologies. He is experienced in developing web graphics and has worked with implementation and optimization of WebGL and many other web technologies for Linux-based mobile platforms.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.