Beckett in the 1990s | Buch | 978-90-5183-566-3 | sack.de

Buch, Englisch, Band 2, 367 Seiten, Format (B × H): 16 mm x 23 mm

Reihe: Samuel Beckett Today / Aujourd'hui

Beckett in the 1990s

Selected papers from the Second International Beckett Symposium held in The Hague, 8-12 April, 1992

Buch, Englisch, Band 2, 367 Seiten, Format (B × H): 16 mm x 23 mm

Reihe: Samuel Beckett Today / Aujourd'hui

ISBN: 978-90-5183-566-3
Verlag: Editions Rodopi


Beckett in the 1990s jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Marius BUNING and Lois OPPENHEIM: Introduction. Ruby COHN: Ghosting through Beckett. Martin ESSLIN: What Beckett Teaches Me: His Minimalist Approach to Ethics. Laura CERRATO: Postmodernism and Beckett's Aesthetics of Failure. E.M. KNOTTENBELT: Samuel Beckett: Poetry as Performative Act. Adam PIETTE: Beckett, Early Neuropsychology and Memory Loss: Beckett's Reading of Clarapède, Janet and Korsakoff. Werner HUBER: Godot, Gorba, and Glasnost: Beckett in East Germany. Shaheen M. MAHMOOD: Beckett in Bangladesh. Bruno CLÉMENT: Vladimir: La présence d'Ivan Tourgueniev dans l'oeuvre de Samuel Beckett. Steven PRICE: Accursed Progenitor: Samuel Beckett, David Mamet, and the Problem of Influence. Catharina WULF: Desire for the Other: Obsession as Failure / Failure as Obsession. Beckett's Krapp's Last Tape and Bernard's Minetti. Jane HALE: Framing the Unframable: Samuel Beckett and Francis Bacon. Richard RIJNVOS: What it is Like Together?: Genesis of the First Production of Beckett's Radio 1. Danièle de RUYTER-TOGNOTTI: Le Monde et le Pantalon: Miroir de la poétique beckettienne. Brian T. FITCH: Beckett's Literary Cathedrals: Speculation on Beckett's Achievement as a Writer of Prose Fiction. Charles KRANCE: Traces of Transtextual Confluence and Bilingual Genesis: A Piece of Monologue and Solo for Openers. Yves THOMAS: Traduire l'Effacement: Notes sur la traduction de Comment c'est. Antonio BALLESTEROS GONZÁLEZ: Beckett's Rockaby in three Spanish Translations. Vered HAREL: L'Universalité chez Beckett - Tentative et Echec: On n'est pas issu d'un roc. Magessa O'REILLY: Demonter le Roman: Anti-récit, anti-prose, anti-mot. Chris ACKERLEY: Fatigue and Disgust: The Addenda to Watt. Paul LAWLEY: First Love: Passage and Play. Gerry DUKES: Quarrying the Trilogy. José CARNERO-GONZÁLEZ: Silence in Beckett: The Unnameble - A Hinge Work. Mary CATANZARO: Song and Improvisation in Lessness. Sjef HOUPPERMANS: Chutes sans fin dans Pour finir encore. Pia BRINZEU: Without A Word: Pauses in Beckett's Drama. Matthijs ENGELBERTS: Le Pantalon Bousille: Spécificité des genres dans le 'théâtre narratif' de Beckett. Dina MANTCHÉVA: Les elements paraverbaux dans la forme theatrale de Beckett. Klaus Peter MÜLLER: More than Just Play: The Creation of 'Fabulous History' in Beckett's Plays. Rosemary POUNTNEY: Embers: An Interpretation. Anurag SHARMA: Waiting for Godot: A Beckettian Counterfoil to Kierkegaardian Existentialism. Nursel I_ÖZ: Repetition and Difference in Beckett's Work. Geneviève CHEVALLIER: De La derniere Bande comme Bobine: Une mise en scène de la compulsion de répétition. Clas ZILLIACUS: Act without Words 1 as Cartoon and Codicil. Marek KEDZIERSKI: Texts for Performance: Beckett's Late Works and the Question of Dramatism, Performability and Genre. Patricia HOWARD: Not Mercies / Not I. Minako OKAMURO: Theatre as Magnetic Field: A Study of Footfalls. Alan ROSEN: Ends and Means: Catastrophe in the Context of Dramatic Form and Theory. Hans H. HIEBEL: Quadrat 1 + 2 as a Television Play. Adriaan van der WEEL and Ruud HISGEN: Unheard Footfalls only Sounds: neither in Translation.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.