Binski | Architecture and Affect in the Middle Ages | Buch | 978-0-520-40299-7 | sack.de

Buch, Englisch, 264 Seiten, Cloth Over Boards, Format (B × H): 161 mm x 205 mm, Gewicht: 580 g

Reihe: Franklin D. Murphy Lectures

Binski

Architecture and Affect in the Middle Ages


1. Auflage 2024
ISBN: 978-0-520-40299-7
Verlag: University of California Press

Buch, Englisch, 264 Seiten, Cloth Over Boards, Format (B × H): 161 mm x 205 mm, Gewicht: 580 g

Reihe: Franklin D. Murphy Lectures

ISBN: 978-0-520-40299-7
Verlag: University of California Press


How did people living in the Middle Ages respond to spectacular buildings, such as the Gothic cathedrals? While contemporary scholarship places a large emphasis on the emotional content of Western medieval figurative art, the emotion of architecture has largely gone undiscussed. In a radical new approach, Architecture and Affect in the Middle Ages explores the relationship between medieval buildings and the complexity of experience they engendered. Paul Binski examines long-standing misconceptions about the way viewers responded to medieval architecture across Western Europe and in Byzantine and Arabic culture between late antiquity and the end of the medieval period. He emphasizes the importance of the experience itself within these built environments, essentially places of action, space, and structure but also, crucially, of sound and emotion.

Binski Architecture and Affect in the Middle Ages jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Contents

Preface and Acknowledgments

Introduction

Making “Sense” of Medieval Architecture

Language, Experience, and Decorum

Gothic Sublimity?

Introducing the Argument

1. Admiratio

Metaphor and Aspect

Columns and Import: Th e Backstory

Great Churches and Rhetorical Occasions

Eusebius: Jerusalem and Tyre

Wonder

Megalomania

2. Tristitia-Laetitia

The Road to Compostela and the Banishment of Grief

Orphic Concord and the Gothic Organum

3. Terror

The Place of Fear

Fruitful Fear

The Thundering Ark: Organs, Bells

4. Sublimia

Suger, Jean de Jandun, Photius

Gothic Angelization and Exhilaration

Utterance

5. Claritas, Jucunditas, Nobilitas

Claritas

Jucunditas

Light, Color, and Countenance

Nobilitas

Conclusion: Spectacle, Genre, and Imitation

Spectacle

Implications and Challenges

Genre

Imitation

Notes

Bibliography

List of Illustrations

Index


Paul Binski is Emeritus Professor of the History of Medieval Art at Cambridge University, a Fellow of the British Academy, and a Corresponding Fellow of the Medieval Academy of America.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.