Bradley | Image and Audience | Buch | 978-0-19-953385-5 | www.sack.de

Buch, Englisch, 280 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 584 g

Bradley

Image and Audience

Rethinking Prehistoric Art
Erscheinungsjahr 2009
ISBN: 978-0-19-953385-5
Verlag: OUP Oxford

Rethinking Prehistoric Art

Buch, Englisch, 280 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 584 g

ISBN: 978-0-19-953385-5
Verlag: OUP Oxford


There have been many accounts of prehistoric 'art', but nearly all of them begin by assuming that the concept is a useful one. In this extensively illustrated study, Richard Bradley asks why ancient objects were created and when and how they were used. He considers how the first definitions of prehistoric artworks were made, and the ways in which they might be related to practices in the visual arts today. Extended case studies of two immensely popular and
much-visited sites illustrate his argument: one considers the megalithic tombs of Western Europe, whilst the other investigates the decorated metalwork and rock carvings of Bronze Age Scandinavia.

Bradley Image and Audience jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Richard Bradley is Professor of Archaeology at the University of Reading.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.