Buch, Englisch, 176 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 259 g
Transforming Australian Agencies
Buch, Englisch, 176 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 259 g
Reihe: Routledge Studies in the History of Marketing
ISBN: 978-1-03-201663-4
Verlag: Taylor & Francis
Based on contemporary reports, company archives, personal archives, and over 50 interviews with past and current advertising practitioners across the range of agency departments, this unique historical narrative reveals how power shifts between agencies, advertisers, and other media platforms forged the current models of advertiser-funded digital media.
For scholars of marketing, media, communication, and contemporary history, this is an illuminating perspective on the early impact of the digital revolution and its relevance to the media landscape today.
Zielgruppe
Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management E-Commerce, E-Business, E-Marketing
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Digital Lifestyle Online Banking & Finance
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Unternehmensgeschichte, Einzelne Branchen und Unternehmer
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Werbung
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft
Weitere Infos & Material
Introduction: Certainty and the Digital Dawn 1. The End of Certainty 2. The New Ascendancy 3. The Media Coup 4. The Rise of the Machine 5. Ambiguity and the Information Superhighway 6. Following the Eyeballs 7. Reimagining the Advertising Agency CODA: Perpetual Uncertainty in the New Digital Age