Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 458 g
Reihe: Transformations
Gender, Images and Rights
Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 458 g
Reihe: Transformations
ISBN: 978-0-415-22323-2
Verlag: Routledge
Using a variety of print advertisements, this exciting and provocative study explores how the consumer is created by advertisements in terms of:
* Sex
* Class
* Race.
It also explores the figure of the citizen and how this identity is produced by contemporary political discourses. Advertising and Consumer Citizenship will be essential reading for all those interested in the study of consumption, citizenship and gender.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Philosophische Anthropologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
Weitere Infos & Material
Introduction 1. The Individual, the Citizen and the Consumer 2. Advertising Knowledges 3. Advertising, Texts and Textual Strategies 4. Branding Vision: Advertising, Time and Privilege 5. Female Visions: Advertising, Women and Narrative 6. Visual Epistemologies and New Consumer Rights




