Buch, Englisch, 120 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 177 g
Promotional Culture, Publics and Commercial Democracy
Buch, Englisch, 120 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 177 g
ISBN: 978-3-319-89191-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Propaganda & Kampagnen, Politik & Medien
Weitere Infos & Material
1. Introduction .- 2. Public Relations, Publics, Publicity: Neoliberal Capitalism’s Media and Mediation .- 3. Commercial Democracy and a New Social Contract: Brands and Corporate Reputation as ‘Commercial Promises’ .- 4. Charity PR and the Production of Social Values .- 5. Conclusion: Promotional Culture, PR as Commercial Speech, and the Politics of Lying .