Buch, Englisch, 336 Seiten, Format (B × H): 210 mm x 280 mm, Gewicht: 815 g
Buch, Englisch, 336 Seiten, Format (B × H): 210 mm x 280 mm, Gewicht: 815 g
ISBN: 978-0-19-509629-3
Verlag: Oxford University Press
This collection aims to explore how the media represent and construct gender, law, and feminism. The book consists of both original and published articles and explores depictions of women and legal issues by bringing together discussions from a variety of disciplines by prominent figures such as Deborah Rhode, Patricia Williams, and Martha Fineman. In each section, the articles look at various issues in relation to the media's interaction with feminism and law.
This collection aims to explore how the media represent and construct gender, law, and feminism. The book consists of both original and published articles and explores depictions of women and legal issues by bringing together discussions from a variety of disciplines by prominent figures such as Deborah Rhode, Patricia Williams, and Martha Fineman. In each section, the articles look at various issues in relation to the media's interaction with feminism and law.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Feminismus, Feministische Theorie
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto




