Frauendorf | Customer Processes in Business-to-Business Service Transactions | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 303 Seiten, eBook

Reihe: Business-to-Business-Marketing

Frauendorf Customer Processes in Business-to-Business Service Transactions


2006
ISBN: 978-3-8350-9447-5
Verlag: Deutscher Universitätsverlag
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

E-Book, Englisch, 303 Seiten, eBook

Reihe: Business-to-Business-Marketing

ISBN: 978-3-8350-9447-5
Verlag: Deutscher Universitätsverlag
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



Janine Frauendorf analyzes how customer processes can be used to optimize the overall service process. Her focus is on the service blueprint: Originally a tool for the design and optimization of the service operator's internal process, it is now extended taking into account the customer process aspect. She presents significant implications for services research and helpful suggestions for business practice.

Dr. Janine Frauendorf promovierte bei Prof. Dr. Michael Kleinaltenkamp am Institut für Marketing der Freien Universität Berlin. Sie ist freiberuflich als Koordinatorin für das Journal of Business Market Managemt (JBM) tätig.

Frauendorf Customer Processes in Business-to-Business Service Transactions jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


1;Preface and Acknowledgements;8
2;Table of Contents;10
3;List of figures;14
4;1 Introduction;16
5;THEORETICAL BASIS ;26
5.1;2 Service Engineering;26
5.2;3 Transaction cost theory;68
5.3;4 Customer processes;87
6;EMPIRICAL STUDY ;151
6.1;5 The conceptual model;151
6.2;6 Methodology;160
6.3;7 Data analysis and interpretation;201
6.4;8 Theoretical and practical implications;229
6.5;9 Conclusion;255
7;List of Appendices;260
8;Bibliography;271

Theoretical Basis.- Service Engineering.- Transaction cost theory.- Customer processes.- Empirical Study.- The conceptual model.- Methodology.- Data analysis and interpretation.- Theoretical and practical implications.- Conclusion.


Dr. Janine Frauendorf promovierte bei Prof. Dr. Michael Kleinaltenkamp am Institut für Marketing der Freien Universität Berlin. Sie ist freiberuflich als Koordinatorin für das Journal of Business Market Managemt (JBM) tätig.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.