Buch, Englisch, 264 Seiten, Format (B × H): 154 mm x 228 mm, Gewicht: 413 g
Buch, Englisch, 264 Seiten, Format (B × H): 154 mm x 228 mm, Gewicht: 413 g
ISBN: 978-0-7456-2842-4
Verlag: Polity Press
Based on interviews with dozens of politicians, regulators, special advisers, lobbyists and campaigners, The Politics of Media Policy considers how governments, civil servants and media corporations have shaped the drawing up of rules concerning a range of issues including:
* Media ownership
* Media content
* Public broadcasting
* Digital television
* Copyright
* Trade agreements affecting the media industries.
The book identifies both the institutions and the arguments that dominate the development of these crucial media policies. It will be of interest to public policy and media professionals, researchers, activists and students indeed all those determined to understand and respond to the impact of neo-liberalism on the contemporary world.
Zielgruppe
Advanced students of media, communications and cultural studies taking courses on media policy and related disciplines.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
Weitere Infos & Material
* Contents
* Chapter One: Introducing Media Policy
* Chapter Two: Pluralism, Neo-liberalism and Media Policy
* Chapter Three: The Re-interpretation of Media Policy Principles
*
* Chapter Four: Dynamics of the Media Policy-making Process
* Chapter Five: Media Ownership Policies
* Chapter Six: Media Content Policies
* Chapter Seven: The Disciplining of Public Broadcasting
* Chapter Eight: The Politics of Digital
* Chapter Nine: Britain and America in the World
* Chapter Ten: Conclusion
* References