Buch, Englisch, 244 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 400 g
Ideas for Better Rules
Buch, Englisch, 244 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 400 g
ISBN: 978-3-642-06121-9
Verlag: Springer
This book presents a number of ideas for drawing up new rules to improve the functioning of democracies. The first part examines ways of combining incentive contracts with democratic elections. The second part presents new rules for decision-making, agendas and agenda settings which can transcend the limitations of prevailing democracies in achieving desirable outcomes.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Theorie, Politische Philosophie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Geisteswissenschaften Philosophie Sozialphilosophie, Politische Philosophie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Ökonometrie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Wirtschafts- und Finanzpolitik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Demokratie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Öffentliche Finanzwirtschaft, Besteuerung
Weitere Infos & Material
Incentive Contracts and Elections.- Overview.- Unobservability and Short-Termism in Long-Term Policies.- Short-Termism and Competition for Incentive Contracts.- Reelection Thresholds.- Effort Incentives and Monetary Rewards.- Limits to Incentive Contracts in Politics.- Rules for Decision-Making and Agenda Setting.- Overiview.- Examples for Agenda Rules.- Flexible Majority Rules.- Democratic Mechanisms.- Fair Division.