E-Book, Englisch, 400 Seiten
Ghosh Global Icons
1. Auflage 2011
ISBN: 978-0-8223-9424-2
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Apertures to the Popular
E-Book, Englisch, 400 Seiten
ISBN: 978-0-8223-9424-2
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Global Icons considers how highly visible public figures such as Mother Theresa become global icons capable of galvanizing intense affect and sometimes even catalyzing social change.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
Weitere Infos & Material
Contents Illustrations Acknowledgments Introduction: Icon Matters Part 1. Incorporations: Theorizing the Icon as Technology 1. Moving Technologies 2. Corporeal Apertures Part 2. Biographs: The Material Culture of Global Icons 3. Media Frictions 4. Public Image Ltd. 5. Those Lives Less Ordinary 6. Volatile Icons Part 3. Locations: The Politics of the Icon 7. In the Name of the Popular 8. Becoming Social Notes References Index