Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 163 mm x 240 mm, Gewicht: 542 g
Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 163 mm x 240 mm, Gewicht: 542 g
ISBN: 978-0-19-046592-6
Verlag: OXFORD UNIV PR
central to both: generating, evaluating, and communicating knowledge on the Internet. In a succession of chapters, the authors deal with the state of the art in web-based journal articles and books, web sites, peer review, and post-publication review. In the final chapter, they address the obstacles the academy
and scientific organizations face in taking full advantage of the Internet: outmoded tenure and promotion procedures, the cost of open access, and restrictive patent and copyright law. They also argue that overcoming these obstacles does not require revolutionary institutional change. In their view, change must be incremental, making use of the powers and prerogatives scientific and academic organizations already have.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Informationstechnik, IT-Industrie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines Populärwissenschaftliche Werke
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wissenssoziologie, Wissenschaftssoziologie, Techniksoziologie