Liebe Besucherinnen und Besucher,
heute ab 15 Uhr feiern wir unser Sommerfest und sind daher nicht erreichbar. Ab morgen sind wir wieder wie gewohnt für Sie da. Wir bitten um Ihr Verständnis – Ihr Team von Sack Fachmedien
E-Book, Englisch, 266 Seiten
Henn-Reinke Considering Trilingual Education
Erscheinungsjahr 2012
ISBN: 978-1-136-44770-9
Verlag: Taylor & Francis
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
E-Book, Englisch, 266 Seiten
Reihe: Routledge Research in Education
ISBN: 978-1-136-44770-9
Verlag: Taylor & Francis
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Based in case studies conducted in the US, Europe, and Latin America, this book explores the feasibility and benefits of trilingual/ multilingual education in the United States. Currently, there are few programs in the country of this nature, as educators tend to conclude that English-language learners would be overwhelmed by study in additional languages. Henn-Reinke builds an argument supporting trilingual education in the US, discussing issues of identity, curriculum, pedagogy, and the impact of other psycho-socio-linguistic factors.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
Weitere Infos & Material
1. Trilingualism 2. Hamelin/Laie Schools, Barcelona: Education in Castellano, English, and Catalan 3. American School of Barcelona: Education in Castellano, English, and Catalan 4. Colegio Pestalozzi, Buenos Aires: Education in Spanish, German and English 5. Riverview Elementary School, San Diego, CA: Education in Spanish, English and Mandarin Chinese 6. Awareness of Trilingual Immigrant Experiences in the U.S. 7. Conclusions. Trilingual Education Program: Planning Workbook.