Jahnke | Digital Didactical Designs | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 236 Seiten

Jahnke Digital Didactical Designs

Teaching and Learning in CrossActionSpaces
Erscheinungsjahr 2015
ISBN: 978-1-317-40096-7
Verlag: CRC Press
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Teaching and Learning in CrossActionSpaces

E-Book, Englisch, 236 Seiten

ISBN: 978-1-317-40096-7
Verlag: CRC Press
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



As web-enabled mobile technologies become increasingly integrated into formal learning environments, the fields of education and ICT (information and communication technology) are merging to create a new kind of classroom: CrossActionSpaces. Grounding its exploration of these co-located communication spaces in global empirical research, Digital Didactical Designs facilitates the development of teachers into collaborative designers and evaluators of technology-driven teaching and learning experiences—learning through reflective making. The Digital Didactical Design model promotes deep learning expeditions with a framework that encourages teachers and researchers to study, explore, and analyze the applied designs-in-practice. The book presents critical views of contemporary education, theories of socio-technical systems and behavior patterns, and concludes with a look into the conceptual and practical prototypes that might emerge in schools and universities in the near future.

Jahnke Digital Didactical Designs jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


List of Figures and Tables

Preface

Acknowledgments

Chapter 1: Introduction – the Internet in Our Pockets and Handbags; ICT is more than just a tool

Chapter 2: From Socio-Technical Systems to CrossActionSpaces

Chapter 3: Dynamics of Roles in CrossActionSpaces: Enabler and Hinder

Chapter 4: Learning as Reflective CrossAction: the example of Learning Expeditions

Chapter 5: Teaching Creates Conditions for Learning as Reflective CrossAction: Digital Didactical Design

Chapter 6: Projects and Empirical Studies Towards Reflective CrossActionSpaces

Chapter 7: Conclusion and Looking Forward.

Index


Isa Jahnke is Professor of ICT, Media and Learning at the Department of Applied Educational Sciences with Interactive Media and Learning (IML) at Umeå University, Sweden.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.