Johnson | Understanding Communication in Second Language Classrooms | Buch | 978-0-521-45355-4 | sack.de

Buch, Englisch, 203 Seiten, Format (B × H): 165 mm x 241 mm, Gewicht: 512 g

Reihe: Cambridge Language Education

Johnson

Understanding Communication in Second Language Classrooms


Erscheinungsjahr 1995
ISBN: 978-0-521-45355-4
Verlag: Cambridge Univ Pr

Buch, Englisch, 203 Seiten, Format (B × H): 165 mm x 241 mm, Gewicht: 512 g

Reihe: Cambridge Language Education

ISBN: 978-0-521-45355-4
Verlag: Cambridge Univ Pr


An integrated view of communication in second language classrooms that acknowledges the importance of what teachers and students bring to the class environment. Drawing on actual classroom transcripts from a range of instructional settings, Johnson constructs a conceptual framework through which teachers can recognize how patterns of classroom communication are established and maintained, how these patterns affect students' participation in classroom events, and how their participation shapes the ways they use language for learning and their opportunities for second language acquisition. Relevant research is presented from the areas of classroom discourse, language in communities, teacher cognition, classroom learning, and second language acquisition.

Johnson Understanding Communication in Second Language Classrooms jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.