Buch, Englisch, 215 Seiten, Format (B × H): 154 mm x 233 mm, Gewicht: 3362 g
Barack Obama and the Politics of Digital Engagement
Buch, Englisch, 215 Seiten, Format (B × H): 154 mm x 233 mm, Gewicht: 3362 g
ISBN: 978-1-137-38084-5
Verlag: Springer Vienna
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management E-Commerce, E-Business, E-Marketing
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Digital Lifestyle Internet, E-Mail, Social Media
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Europäische Union, Europapolitik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Geschichte
Weitere Infos & Material
PART I: THE HOPE FOR SOCIAL MEDIA IN GOVERNMENT 1. A Wonderful Illusion: Citizen Participation in the Obama Era 2. Scholarship of the New Media Landscape 3. New Media and Electoral Politics: An Abbreviated History 4. The Social Media President PART II: BABY STEPS, DISSAPOINTMENTS, AND POLITICAL GAMES 5. The Citizen's Briefing Book 6. White House Online Town Hall 7. Expert Labs 8. The Supreme Court Vacancies and the Health Care Debate 9. President OBama and the Government 10. Social Media, Policy, and Transparency PART III: ASSESSING PRESIDENT OBAMA'S SOCIAL-MEDIA INITIATIVES 11. A Changes Focus 12. Analytical Perspective 13. Conclusion and Implications