Kenning | Consumer Neuroscience | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Deutsch, 260 Seiten

Kenning Consumer Neuroscience

Ein transdisziplinäres Lehrbuch

E-Book, Deutsch, 260 Seiten

ISBN: 978-3-17-037353-2
Verlag: Kohlhammer
Format: EPUB
Kopierschutz: Wasserzeichen (»Systemvoraussetzungen)



The new discipline of consumer neuroscience is pursuing the idea of incorporating neuroscientific methods, theories and insights into research on consumers and purchasing behaviour. The aim is to supplement traditional behavioural-science approaches and obtain new findings. Against this background, this textbook presents the current state of consumer neuroscience in an easy-to-understand form. This new edition will be supplemented with recent findings from international marketing research, such as the concept of the ?marketing placebo effect=. With regard to methodologies, mobile functional near-infrared spectrography (fNIRS) is presented & a technique that can now be used to investigate price perception, advertising effectiveness, branding and consumer behaviour.
Kenning Consumer Neuroscience jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Prof. Peter Kenning holds the Chair of Business Administration with a Special Focus on Marketing at Heinrich Heine University, Düsseldorf.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.