Ketchum | Big M, little m Marketing | Buch | 978-0-471-47923-9 | sack.de

Buch, Englisch, 280 Seiten, Format (B × H): 164 mm x 238 mm, Gewicht: 534 g

Ketchum

Big M, little m Marketing

New Strategies for a New Asia

Buch, Englisch, 280 Seiten, Format (B × H): 164 mm x 238 mm, Gewicht: 534 g

ISBN: 978-0-471-47923-9
Verlag: Wiley


"Big M, little m" beschreibt eine zweigliedrige Marketingmethode, die Kundenbedürfnisse erkennt und befriedigt (Big M) und gleichzeitig die Taktiken (little m) für die Befriedigung dieser Bedürfnisse zur Verfügung stellt, wie z.B. Werbung, Promotions, Public Relations, Online- und Direct Mail. Das Buch liefert eine Anleitung, wie man das Marketingpotential von internationalen, von in Asien ansässigen und von multi-nationalen Unternehmen freisetzen kann. Diskutiert werden allgemeine Marketingstrategien, mit denen Kundenbedürfnisse erkannt und befriedigt werden können sowie einzelne Marketingtaktiken. "Big M, little m" definiert alte Strategien für die New Economy neu. Großzügig illustriert und mit lehrreichen Fallstudien von Unternehmen, die Big M und little m in ihren Marketingaktivitäten nicht erfolgreich aufeinander abstimmen konnten. Autor David Ketchums umfangreiche Praxis- und Consultingerfahrung verleiht diesem Buch eine einzigartige Perspektive.
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Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Acknowledgments
1. Preface
2. Introduction
3. BIG M, little m Marketing
4. Asian Sense and Business Sensibility
5. The Compass
6. The Map
7. Eight Signposts to Success
8. Navigation Tools
9. Afterword
10. Sources and Notes
11. Index


David Ketchum is Founder and Chief Executive Officer of Upstream Asia. He specializes in brand building, marketing and corporate communications in Asia-Pacific. He first came to the region in 1991 as vice president, Greater China director of marketing for public relations company Burson-Marsteller based in Hong Kong. In 1994, he moved to Seoul to head Burson-Marsteller's office in Korea for three year. He then joined Calvin Klein in 1996 as senior vice president, marketing and communications, responsible for marketing, advertising, promotions and public relations in the region.
Since 1999, he has focused on technology marketing and brand development as CEO of Upstream Asia. He is also founder of the Asia Digital Marketing Association. David has provided strategic counsel and managed corporate/marketing campaigns for such companies as AT&T, eBay, The Business Software Alliance, Calvin Klein, Citibank, CNN, General Motors, Intel, Microsoft MSN, Nortel Networks, Sun Microsystems and United Distillers.
Before coming to Asia, he held senior positions with Hill &Knowlton in New York and London, w here he oversaw Barclays Bank, DuPont, GTE Mobilnet, PepsiCo, and Polygram, among others. David began his career with Cunningham & Walsh Advertising in New York. He is a graduate of Haverford College (BA English and History) and Milton Academy in the US.


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