Buch, Englisch, 402 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 6518 g
Reihe: Palgrave Studies in the History of Science and Technology
A History of Innovation
Buch, Englisch, 402 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 6518 g
Reihe: Palgrave Studies in the History of Science and Technology
ISBN: 978-3-319-60112-0
Verlag: Palgrave Macmillan
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte Regionalgeschichte der USA: Einzelne Staaten, Städte
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Technikgeschichte
- Technische Wissenschaften Verkehrstechnik | Transportgewerbe Luft- und Raumfahrttechnik, Luftverkehr
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Studien zu einzelnen Ländern und Gebieten
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Naturwissenschaften Astronomie Raumfahrt
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Wissenschafts- und Universitätsgeschichte
Weitere Infos & Material
1. Introduction: Partnerships for Innovation.
2. The Origins and Flagship Project of NASA's International Program—The Ariel Case Study
3. Global Instantaneous Telecommunications and the Development of Satellite Technology
4. The Other Side of Moore's Law—The Apollo Guidance Computer, the Integrated Circuit, and the Mircoelectronics Revolution, 1962–1975
5. NASA's Mission Control Center—The Space Program's Capitol as Innovative Capital
6. Lessons of Landsat—From Experimental Program to Commercial Land Imaging, 1969–1989
7. Selling the Space Shuttle—Early Developments
8. Something Borrowed, Something Blue—Re-purposing NASA's Spacecraft
9. Encouraging New Space Firms
10. The Discovery Program—Competition, Innovation, and Risk in Planetary Exploration
11. Partnerships for Innovation—The X-33/VentureStar
12. Microgravity, Macro Investment—Overcoming International Space Station Utilization Challenges through Managerial Innovation
12. NASA, Industry, and the Commercial Crew Development Program—The Politics of Partnership
13. Conclusion—What Matters?




