Mahrt | Values of German Media Users | Buch | 978-3-531-17299-6 | www.sack.de

Buch, Englisch, 148 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 225 g

Mahrt

Values of German Media Users

1986 - 2007
2010
ISBN: 978-3-531-17299-6
Verlag: VS Verlag für Sozialwissenschaften

1986 - 2007

Buch, Englisch, 148 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 225 g

ISBN: 978-3-531-17299-6
Verlag: VS Verlag für Sozialwissenschaften


Values are central concepts across all social sciences. Communication and media research, however, has not systematically contributed to the field. Merja Mahrt addresses questions on the relationship between mediated value patterns and values of the audience. What role do values play in selective exposure? How are genre and channel preferences intertwined with individual values? What changes does the drastic expansion of a media system bring about? The author analyzes large-scale representative surveys, covering German media users from 1986 to 2007. She finds patterns linking social and materialist values with preferences and usages of print and electronic media. Implications for the role of values in behavior and in media planning are discussed.
This book is essential reading for researchers and students from the social sciences, in particular communication and media sciences, interested in a deeper understanding of values.
Mahrt Values of German Media Users jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


What Are Values?.- Aim and Scope of the Study.- Audience Values and Media Use.- Values and Media Use among the Highly Educated.- Values and Genre Preferences.- Channel Loyalty and Genre Preferences.- Conclusion.


Merja Mahrt is a research associate at the Department of Social Sciences at Heinrich-Heine University in Düsseldorf. Her research interests include social settings, functions and effects of mass communication.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.