Buch, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm, Gewicht: 448 g
Reihe: ISSN
Buch, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm, Gewicht: 448 g
Reihe: ISSN
ISBN: 978-3-11-070960-5
Verlag: De Gruyter
The term smart city has become a buzzword. City planners develop ubiquitous connectivity through Wi-Fi hotspots, establish science parks, introduce bike and car sharing, and push entrepreneurship. All this is happening under the flagship of becoming a knowledge city. This book investigates the digital and cognitive infrastructure of 31 cities and how they meet the demands of the knowledge society in an increasingly digitized environment.
Zielgruppe
Information scientists, social scientists, communication scientis
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Regional- & Raumplanung Stadtplanung, Kommunale Planung