E-Book, Englisch, Band 8, 273 Seiten
Reihe: Studies in Second and Foreign Language Education [SSFLE]ISSN
Masuda / Arnett / Labarca Cognitive Linguistics and Sociocultural Theory
1. Auflage 2015
ISBN: 978-1-61451-444-2
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
Applications for Second and Foreign Language Teaching
E-Book, Englisch, Band 8, 273 Seiten
Reihe: Studies in Second and Foreign Language Education [SSFLE]ISSN
ISBN: 978-1-61451-444-2
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
By integrating cognitive linguistics and sociocultural theories, this groundbreaking book presents empirical studies on selected grammatical and semantic aspects that are challenging for second/foreign language learners. Through in-depth studies exploring eight different languages, this book offers insights generated through the synergy between cognitive linguistics and sociocultural theories that can be readily incorporated into teaching.
Zielgruppe
Foreign/Second Language Teachers; Applied Linguists
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Grammatik, Syntax, Morphologie
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Psycholinguistik, Neurolinguistik, Kognition
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Angewandte Sprachwissenschaft
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Semantik & Pragmatik