Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 159 mm x 235 mm, Gewicht: 349 g
Reihe: Communication and Society
Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 159 mm x 235 mm, Gewicht: 349 g
Reihe: Communication and Society
ISBN: 978-0-415-41072-4
Verlag: Taylor & Francis
Surveying the industry in a period of radical economic and technological change, Brian McNair examines the main trends in journalistic media in the last two decades and assesses the challenges and future of the industry in the new millennium.
Integrating both academic and journalistic perspectives on journalism, topics addressed in this revised and updated edition include:
- the rise of online journalism and the impact of blogging on mainstream journalism
- the emergence of 24 hour news channels in the UK
- the role and impact of journalism, with reference to issues such as democracy, health scares and the war on terror
- trends in media ownership and editorial allegiances
- 'Tabloidisation', Americanisation and the supposed 'dumbing down' of journalistic standards
- the implications of devolution for regional journalists.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
Weitere Infos & Material
Contents
Preface to the Fifth Edition
1 Why journalism matters
2 Journalism’s social role
3 Journalism and its critics, I – the view from the Academy
4 Making news – approaches to the sociology of journalism
5 Journalism and its critics, II – beyond the Academy
6 Print journalism in the UK
7 Broadcast journalism in the UK
8 Online journalism in the UK
9 The regional story
10 Conclusion